Monday 26 March 2018

Didi & Friends: Jom Tengok Wayang


Pandai sungguh la Creator Didi & Friends ni. Pakai tagline Jom Tengok Wayang.

Image result for didi and friends konsert hora horey


Kisahnya minggu lepas orang rumah ajak tengok wayang. Aku ni biasa la ok jer. Si Amirah pulak bila dengar nak tengok wayang terus sebut Didi & Friends.

"Umiiii...Mira nak tengok Didi & Friends...Jom Tengok Wayang."

"Ada ke wayang Didi & Friends?"

"Adaaaa...Mira tengok kat youtube."

Aku menyampuk,

"Ada wayang Didi & Friends. Dorang buat time cuti sekolah jer tu."

"Cerita apa?" Orang rumah aku tanya.

"Entahlah..mungkin ada cerita lepas tu selit-selit dengan lagu Didi & Friends tu."

Orang rumah aku nak tengok cerita lain sebenarnya. Si Amirah pulak nak sangat tengok Didi & Friends tu. Puas dah pujuk tak jalan gak. Jadi terpaksala kami bertiga pegi tengok wayang Didi & Friends.
Image result for didi and friends konsert hora horey

Bila nak belikan tiket, penuh la pulak. Sampai kat sana jam 3. Wayang jam 3.10. Dah penuh. Next jam 5. Pun penuh. Nasib baik jam 7 ada kosong. Si Amirah boleh menangis bila kami bagitau wayang dah penuh. Ish tak malu betul.

Kat dalam wayang tu dorang tak tutup lampu. Tak macam tengok wayang lain, gelap kan. Yang ni special sikit. Aku dah agak ni nanti mesti anak-anak ni menyanyi dan menari kat depan ni. Mula-mula tu ada sorang je budak kecik pegi depan. Yang lain aku tengok menyanyi kat tempat duduk jer. 

Pertengahan wayang tu aku keluar nak solat maghrib. Bila aku masuk balik jer, dah penuh dah kat depan screen budak-budak ni menari sambil menyanyi. Haha. Mak bapak redha jer la. Bagi can kat anak-anak happy time cuti sekolah ni.

Orang rumah aku bagitau, mula-mula si Amirah tu mengomel.

"Apala dorang ni berdiri-diri kat depan"

Lepas tu dia pun join sekali. Haha

Sampai la abis wayang. Semua budak-budak tu menari kat depan. Bila tanya Amirah best ke tidak. Dia cakap, "Best la. Nak pegi lagi!!" Aku bagitau mana ada dah. Hari ni jer ada Didi & Friends. Terpaksala bohong kat anak. Kalau tak hari-hari nak tengok. 


Ok aku selit sikit jalan cerita Didi & Friends ni.

Basically.....TAKDE JALAN CERITA.

Wayang dia sama macam kalau korang buka youtube Didi & Friends. Dari satu lagu ke satu lagu selama 1 jam lebih sikit. Mak bapak yang bawa anak tengok wayang ni semua dah redha dah. Nak anak happy. Ada yang masuk wayang, anak dah settle, mak bapa ambik phone dan layan phone sampai abis wayang sambil-sambil tengok anak. Kehkehkeh.

Janji anak happy!!!

Image result for didi and friends konsert hora horey

*credit gambar dari Google.




No comments: