Tuesday 22 May 2018

Ramadan Kareem

Dah masuk hari ke 6 kot baru nak buat post pasal bulan puasa.

Alhamdulillah bertemu lagi bulan Ramadan tahun. Maksudnya, umurku masih panjang, aku masih punya rezeki untuk meneruskan kehidupan dan aku masih ada family untuk merayakan Ramadan bersama-sama.

Macam biasa tiba bulan puasa, petang jer pikir nak berbuka makan apa. Owh untuk 6 hari ni baru 2 kali aku pergi bazar ramadan sebab bini aku tak berselera nak makan makanan bazar. Aku pegi pun sebab nak cari kuih. Sekarang ni kami sekeluarga makan simple-simple jer sebab dah tak tau nak makan apa..hahahaha. 

Bini aku sebenarnya frustated kalau beli makan kat bazar ramadan. Nampak sedap, bau sedap sekali rasa tak sedap. Tu belum kena lagi yang dah hampir nak basi. Jadi dosa jer masa nak makan mengutuk makanan berbuka yang dah basi atau tak sedap.

Amirah pun dah start nak puasa. Takde la puasa sehari. Dapat la setengahari. Tapi sahur jam 7.30 pagi. Hahaha, pastu puasa sampai jam 3. Ok la sikit-sikit practise. Lama-lama biasala tu.

Aku pulak berazam nak turunkan berat. Sekarang ni berat aku dalam 72kg. Dalam minggu ni dah turun ke 71.3 kg. Hujung minggu lepas, lepas aku mengemas-ngemas rumah, aku test la timbang berat. Turun gi 70.6. Lepas berbuka naik balik ke 71.3. Hehe. Kena konsisten kawal makan kalau nak maintain 70.

Ni aku linkkan video youtube lagu ramadan..video lagu raya nanti tunggu nak dekat raya.



No comments: