Friday 7 December 2018

Traveled to New Zealand

Travel ke New Zealand ni rasanya travel yang paling "mencabar" rasanya dalam sepanjang aku travel ke negara orang.

Kenapa???

Simple jer sebab bawa anak 2 orang. Hahaha. Dulu travel seorang, lepas tu travel dengan bini, bila dah ada anak sorang tak travel sangat. Paling jauh pun Brunei tapi tak kira macam travel sebab pergi Brunei one whole big family. Adik beradik aku plus bini dan anak masing-masing, Babah sama Mami. Yang travel ke New Zealand ni, family aku jer.

Al-kisahnya, pegi ke NZ ni pun sebab bini dapat pegi training kat sana sponsored by office dia la. Aku ni kiranya tag along la dah alang-alang bini pegi. Kebetulan pulak masa dapat offer pergi training ni, bini mengandung. So kena la plan supaya time pegi NZ ni baby dah besar, bini dah abis pantang dan macam-macam lagi la. Aku ni kiranya kena jaga baby time bini pegi training. Bila dipikir-pikirkan semula, banyak benda berlaku sebelum pegi NZ ni sampaikan satu tahap tu bini aku cakap macam tak nak pegi NZ. Salah satu benda yang bikin sakit kepala adalah duit sebab banyak benda nak kena prepare especially untuk bawa baby travel. Tapi Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya dan kami selamat pergi dan balik.

Kat NZ, kami tak sempat nak explore tempat cantik-cantik macam orang lain. Dapat la jalan-jalan dalam bandar dia. Kami pergi pun tak lama seminggu jer. Lebih kurang 5 hari jer full day kat NZ, lagi 2 hari travel dari KL ke NZ. 2 hari tak buat pape sebab bini training. 3 hari berjalan mana yang sempat kat kawasan sekitar. Sempat la juga visit Wellington dan Auckland. Training kat Wellington, berjalan kat Auckland.

OK probably aku sambung kemudian. Ada banyak benda nak story untuk kenangan bila dibaca semula di masa depan.

Mount Victoria, Wellington. Amirah dah penat dia buat perangai


No comments: