Wednesday 21 July 2021

Kisah Sepanjang 3 Bulan Lepas

Yup. Banyak cerita yang nak diceritakan.


Aku list la dulu. Nanti aku boleh buat separate post for each list. Untuk aku baca semula pada 3-4 tahun akan datang.

a) Aku busy cari kerja. Sebab my contract for current jobs almost due. And my boss informed us (ramai juga kami masa ni) to start finding new job.

b) Aku busy interview kerja. Alhamdulillah, banyak juga aku pegi interview. Mudahnya time covid ni semua interview buat online. Yang tak bestnya, wifi laptop aku selalu disconnected. Problem dengan driver.

c) Busy dengan renovation rumah. Ingatkan sempat la nak masuk rumah baru. Sekali announced PKP, renovation tak boleh buat kerja. Bersabar jer la nak buat macamana.

d) Vaksin. Dapat vaksin boleh kata terkejut juga la. Sebab aku expect lambat lagi. Even daftar vaksin pun kalau tak silap bulan 5. 

e) Kisah trading. Ni banyak benda aku nak cerita tapi tak nak la pulak blog ni jadi kisah trader. Tapi tu la trading ni syok cuma yang tak syoknya dah banyak kali loss ni. Bila fikir-fikir balik rasa macam tak berbaloi pulak trading ni. Hahaha

f) First time dalam hidup aku, company counter offer. Padahal aku dah decline offer dorang 3 kali. Fuhhh

Tu jer la dulu kot. InsyaAllah lepas ni ada la lagi kisah-kisah yang aku nak tulis. Cuma priority nak post pasal kisah-kisah kat atas ni dulu.

No comments: