Monday 13 September 2021

73

73 ni berat aku dalam beberapa minggu lepas. Sekarang ni dah turun jadi 71.55

Aku tengah berusaha untuk turunkan berat aku ke ideally 65. Bukan nak kurus sangat pun tapi nak sihat dan cergas. Takde la rasa lemau memanjang.

Petang-petang sementara work from home ni aku selalu jogging tapi lutut tak boleh nak bertahan. Kalau aku jogging 2 hari berturut-turut, lutut ni memang rasa sengal dan sakit. Pastu rehat la sehari. Kalau sakit sangat sampai 3 hari rehat baru jogging balik.

Aku ada baca dengan tengok youtube, runner suggest untuk alternate hari jogging tu. Kalau hari ni jogging, esoknya rest atau pun buat training lain. Aku tak jumpa lagi nak buat training apa selain jogging. Ada yang suggest buat recovery pakai foam roller. Untuk hilangkan sengal-sengal kat otot. Tapi cuma untuk otot. Untuk lutut tak boleh buat apa kecuali buat training untuk kuatkan lutut tu.

InsyaAllah aku akan selalu update journey kurangkan berat badan ni.

No comments: