Monday 21 November 2016

Menerima Berita Baik

..... truuut...truuut...
..... truuut...

"Hello..."

"Hello..boleh saya bercakap dengan Encik Azri?"

"Yer bercakap"

"Saya S dari Company B yang interview Encik minggu lepas.."

"OK"

"Untuk makluman, Encik Azri berjaya dalam sesi interview minggu lepas dan Company B menawarkan jawatan seperti yang Encik pohon. Bila Encik boleh lapor diri?"

"Hmmm..sekejap ya, saya tengok schedule saya dulu.."

"Kalau 1 Dec boleh tak lapor diri?"

"1 Dec, should be okay.."

"Sebelum lapor diri, boleh tak Encik datang ke ofis kami untuk tandatangan dulu kontrak?"

"Boleh.."

"Bila Encik boleh datang?"

"Nanti saya hubungi awak semula, boleh?"

"Boleh Encik, terima kasih.."

"Sama-sama.." Klik.

Baru pagi tadi aku dapat panggilan dari Company yang aku pergi interview hari tu. Company tu terima aku berkerja dengan Company mereka. Sekarang ni aku kena sort out kerja-kerja yang perlu dibereskan sebelum aku lapor diri ke Company ni.

No comments: