Monday 23 January 2017

Makan

Sejak balik ke Malaysia dah hampir 5 tahun ni, aku dah perlahan-lahan sesuaikan diri dengan keadaan di Malaysia. Minggu lepas, bini aku buat kerja lebih masa hari sabtu dan ahad, jadi aku sebagai ayah dan suami yang baik (...cheeeewaah..) jaga Amirah. Masuk tengahari, Amirah lapar nak makan tapi ada syarat, kena makan kat kedai tak nak bungkus.

Amirah:"kalau dengan ayah, kita makan kat kedai"
Aku:"Okay"
Amirah: "kalau ada ayah dengan umi, kita bungkus"

Aku terus terpikir, selama ni kami asyik makan di kedai. Kebetulan memang kedai depan rumah, cuma dah agak lama tak masak sampai Amirah pun kalau nak makan, minta ke kedai bukan minta masak makanan dia. 

Memang kat Malaysia ni terutamanya di bandar, masa habis di jalan raya sampai banyak benda nak buat jadi tak sempat. Sampai rumah jer badan dah penat, dalam otak nak rehat jer. Kesian kat Amirah.


No comments: