Thursday 5 December 2019

Demam Sekeluarga

Minggu lepas kami satu family demam. Aku demam lepas balik dari KK. Balik KK sebab kenduri kawin si Amal. Mengenangkan pakcik Samsol dulu mengasuh kami adik-beradik masa kami kecil. Pakcik Samsol ni banyak tolong kami, dari sekolah, masuk matriks, sampailah kami semua kahwin.

Aku balik KK sorang jer. Bini dah abis cuti. Balik dari KK esoknya aku demam. Aku suspect aku penat tak cukup tidur sebab masa kat KK aku selalu tidur lambat. Aku bantai tengok movie tiap-tiap malam kat channel astro. Kena demam sampai tak larat nak bangun. Masuk hari ke 3 baru la aku steady balik tapi tetap tak settle lagi.

Gambar sama Maryam anak buah paling kecil setakat ni
Hari ke 3 aku demam, si Aqilah pun demam jugak. Bawa dia pergi klinik kat Putrajaya. Aqilah ni kalau dia demam, temperature memang terus naik. Sebab dah naik tinggi sangat 39C, aku pun masukkan ubat bullet kat punggung. Tapi masalahnya temperature Aqilah langsung tak turun-turun. Esknya kami minta surat refer ke Hospital Pakar An-Nur. Lepas dah cek semua, Aqilah kena warded sebab ada jangkitan Influenza A. 

Muka macam tak demam. Tapi badan panas ni.
Bini dengan si Amirah pun demam sekali. Bini demam sebab tak cukup rehat berjaga malam jaga si Aqilah. Si Amirah ni batuk-batuk tak tau jangkit dari siapa. Mungkin juga faktor cuaca. Asik hujan jer. Rumah pun tak sempat nak bersihkan. Sambil-sambil tu sempat juga pegi tengok Ejen Ali kat Alamanda. Cerita best, grafik best, setanding orang putih dengan budget yang rendah. Memang power lah

Sempat la tengok Ejen Ali sementara Aqilah kena warded

No comments: