Thursday 7 January 2021

Happy New Year 2021

New Year yang paling rare sebab Covid. Tak pegi mana-mana, takde konsert kat tv. Duduk rumah sepanjang hari. Rest sampai dah tak tau nak buat apa. Nak berjalan pun risau sebab covid ni.

Sempat juga la gi tengok rumah kami yang baru siap tu. Dapat kunci beberapa hari lepas. Hujung minggu tu tengok rumah, bawa anak-anak sekali. Sambil-sambil pikir lepas ni kena buat apa untuk rumah tu, nak beli apa, nak renovate apa. Nasib baik la ada juga kontraktor buat showhouse. So abis masa cari idea nak design rumah camne. Ni nanti aku try la update apa yang aku dan bini aku nak buat kat rumah kami ni.

Untuk tahun baru ni, aku harap aku jadi rajin untuk menulis semula. Bila tak menulis ni, lama-lama jadi makin malas. Yang ruginya aku sebab tak dapat imbau balik kenangan. Tak pun aku tak dapat nak cari balik perkara-perkara yang aku dah pernah buat. Menulis ni untuk aku simpan rekod. Macam sekarang ni semua solution step database aku tulis. Senang aku nak rujuk semula. Lagi-lagi aku perasan, problem pada database ni selalu berulang. Jadi bila aku tulis, aku senang cari balik solution tu.

Covid ni aku harap semoga reda jangkitannya. Paling tidak pun terkawal. Sekarang ni hari-hari angka jangkitan baru dalam seribu ke atas. Jangkitan baru dalam 2000 tu dah macam biasa. Orang ramai pun macam dah lali. Semua dah macam tak ambik peduli. Tambahan pulak orang politik asik nak bercakar jer nak buat pilihanraya cepat sebab kerajaan sekarang ni majoriti tipis. Start naik angka jangkitan baru ni pun sebab pilihanraya negeri Sabah hari tu sebab orang politik sibuk berkempen jumpa orang merata. Sampai ke sudah tak surut-surut angka tu. Politik ni sampai orang dah muak nak dengar berita.

Harap-harap vaksin covid yang dah dicipta tu mampu mengawal covid ni. Bukan apa, sekurang-kurangnya dapat la menghindari diri dan keluarga terutama anak-anak. Tak dapat bayang camne budak kecil kena masuk hospital pastu takde keluarga yang teman. Kalau dah besar ni ada juga la benda boleh buat, paling tidak pun main handphone. Kalau budak kecik umur tak sampai 5-6 tahun, apa lagi yang dorang boleh buat kecuali bermain. Sebab tu la aku berdoa semoga covid ni dapat dikawal. Paling tidak pun, harap-harap dengan vaksin covid ni kita tak la terlalu risau pasal anak-anak.

Duduk rumah jer la belajar makeup


No comments: