Wednesday 30 March 2016

Peraturan 3 sen

Aku tengah nak try peraturan 3 sen ni dalam saham. Sekarang ni aku main paper trade jer. Nak kata untung tak jugak nak kata rugi macam tak rugi. Problem main saham ini emosi memang kena stabil. Masalahnya bila aku entry, jarang la nak kena TP, kena SL macam senang jer. Sekarang ni aku perasan, kebanyakan yang main day trader semua aim naik 2-3 sen jer. Tapi dorang main volume besar. Maksudnya modal besar la. Dari pemerhatian aku rasanya macam efficient juga aim naik 2-3 sen. Bak kata orang dulu-dulu, sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

Katakan la aku cuma aim 3 sen untuk satu-satu entry. Kalau sehari aku dapat masuk 2 entry. Kalau seminggu? Kalau sebulan? Dah berapa banyak tu. Kira banyak jugak tu profit kalau entry tu menjadi la. So far aku belum try lain peraturan 3 sen ni. Nak paper trade aku jadi malas nak monitor. Paper trade tak pakai duit so emosi dia lain. Problem sekarang ni aku takde bursa station. Susah nak monitor pergerakan harga dan juga volume. Takpa banyak cara lain kita boleh terjah.

Wish me luck!!!

No comments: