Thursday 18 March 2010

Kereta oh Kereta

Salam,

Ahaaa ni nak tunjuk gambar hari tu pergi Geneva Motor Show. Memang canggih la autoshow ni patut la proton beriya-iya nak pegi show gak kereta baru. So kebanyakan gambar kereta yang aku ambik adalah kereta concept. Kalau tak paham apa benda kereta concept tu bole la tanya pakcik google yang popular tu k.

Tag Heuer concept car


Camaro

bole mimpi jer la ek nak dapat kereta ni

Hyundai
Ferari
Menang dah kereta ni kat Bahrain

Audi
Bentley
kereta tak mampu milik.. =P
PROTON EMASSS!!!

Aku dah tempah satu dah...korang bila lagi =P
Alfa Romeo
Side belakang yang pelik
Daihatsu, cute ooo kereta ni..klu perodua keluarkan aku akan consider untuk beli dengan harga sebijik kereta viva..hehe
Cube teka apakah ini..keluaran Honda


Peugeot..kereta idaman kawan ku si pijan
Kia..tinggal kenang dah

Apa yang best tengok Geneva Motor Show ni?? sama jer dengan tengok mana-mana motorshow cume kat sini dorang show concept car, new technology and new car. Pastu company yang participate pun banyak..kalau kereta2 kategori sport yang mahal2 tu tak bole nak berebut pegang kereta tu. kena beratur pastu masuk sorang2, pastu ada orang layan kita macam kita nak beli kereta.

Pasal proton emas, nampak macam kecik tapi kat dalam tu besar wei..kat ruang dalam tu macam besar waja ooo. Tapi lambat lagi la nak keluar pastu tak 100% nanti bila jual akan keluar yang macam concept car ni. So tunggu jer la. Cuma orang proton tu cakap akan kuar kereta baru proton pakai body lancer baru. Tu dia cakap aku tulis jer. Kita tengok dan lihat la nanti k.

p.s: pancit aku nak jalan satu dewan tu (dewan ke haaa besar macam tu..) baru setengah dewan aku dah pewai dah.

5 comments:

Ahmad Javanese said...

Tag Hoyor pon ada buat kereta ka? sah2 belambak jam dalam keter tu.
hehehe

aku hari tu etngok Emas kat paultan ke mana ntah. tapi dalam blog ko ni lagik clear! Buleh tahan gaks kan? Dalam dia camne Azri ok ka?

Az Azrinudin Alidin said...

aah..tag pun wat kete gak..tapi concept car jer la..design dah cantik tapi belum tentu bole keluar production lagi..

aku pun ada tgk review kat paultan.org tu. paultan tu tak dapat masuk dalam kot pasal time aku pegi tu sembang lebih kurang ngan orang proton pastu dia ajak masuk dalam kawasan tu.

kalau keluar sebijik macam concept car ni dalam dia luas waja..segala dashboard tu futuristics la so aku tak yakin akan kuar mcm tu nnt. lgi satu tayar tu sebenarnye 18 inci tu..takkan nnt kuar production dia bagi 18 inci punya tayar kan paling koman pun dia bagi 15 inci..so bole bayang la camne

Oyis said...

aku mula2 tgk alfa romeo tu mcm jatuh hati, skali tgk blkg dia, eh, apa ke burukssss sgt. mcm tgk org dari depoan muka lawa skali bontot ada kudis maaa... ehhehe... apa pon, semua kereta tu pon x akan mampu milik punya, so aku kritik je la ye hehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Az Azrinudin Alidin said...

haha oyis..klu designer alfa romeo tu dengar perumpamaan ko ni aku rasa menangis meraung la dia..haha klu tak pun dia ckp ko buta kereta designer hehe

BTW camne mesia...panas tak??