Sunday 26 October 2008

Monte Bre

Soooooo, hari sabtu lepas, dengan tanpa disangka2 dan takder plan2, aku bersama2 Osman (blajar ambik master in finance), Siti (bini osman, pun blaja gak ambik master in finance) dan Husna (anak osman, baru 3 thn umurnyer). Aku ni time tu baru jer pas shopping barang2 nak makan utk mlm ngan esok since sini ahad sume kedai tutup. So, dalam perjalanan tu mmg lalu rumah si Osman ni, jd aku pun menyinggah la kejap. Kebetulan dorg ni pulak satu family nak pegi Monte Bre, jd aku dengan cepatnyer ckp, "Jom la pegi skali." Hehehe... So begitula cetanyer camner aku bole terpegi Monte Bre ni..kite tgk gambar la dulu ek...

Ini gambar kaki Gunung Bre tu...sebelum nak naik funicolare

Masih kat pintu masuk kat kaki gunung Bre tu, tgh nak naik la nih

Ini la laluan funicolare tu, ala2 train mcm kat Bukit Bendera, tapi Osman ckp train nih lagi laju, aku tak tau la aku tak penah pegi Bukit Bendera

Sepanjang perjalanan mendaki Monte Bre nih, banyak la permandangan yang menakjubkan yang amat2 jarang aku dapat lihat sepanjang hidup aku nih. Monte Bre nih takder la tinggi sangat, tapi pemandangan dia..Masya-Allah...terase mcm berader kat atas puncak dunia...dengan satu side nampak bandar Lugano, satu side lagi nampak kawasan pergunungan Alps kot, aku tak pasti..yang pasti mmg cantik permandangan hari tu..so kite tgk gambar lagi..

Bawah tu, bandar lugano..atas tu gunung2 sekeliling lugano..

dah sampai puncak bre..so ader lagi laluan klu nak hiking atau bike riding..ikut jer arah tu

tak nampak lak muke osman ngan anak dia si husna nih..jauh gak kitaorg berjalan tu nak dekat 1/2 jam, penat la jugak...gambar aku ambik pakai camera kat hdpon cikai aku nih jer..tapi dari pada takder gambar..ok la jugak kan gambar tuuuuu..:D

Time ni dah penat giler dah nih...aku balik2 rumah terus tido, 3 jam pas tu baru sedar..2 pun pasal lapar, klu tak haram nak bangun. So aku pun bangun dan masak la sikit utk alas perut..so tu jer la perjalanan ke Monte Bre..Insya Allah klu ader perjalanan lain aku letak la gambar kat sini k


6 comments:

Ahmad Javanese said...

weh

ko ada jumpa Federer tak? kalau jumpa, cakap dia bola tenis aku yg dia pinjam tahun lepas tak pulang lagi....

Oyis said...

ko masak brader? tabik spring ah..

Izuan said...

Pehh cun lah!

orneyross206 said...

kek...ko doa2lah aku sampai kat sana lgi ek..kali ni mesti lagi seronok, sebab ko ade sana..

wanee said...

huhs macam nda percaya ja ko d switzeland azri.. mcm ko masih di serdang where i can holler you for a drink at yap kwan seng anytime hehehe

breathtakinly beautiful.. hMMm bile la nak sampai ni huhuhu~

Az Azrinudin Alidin said...

alfian
blum jumpa la..nnt klu jumpa aku minta bola tenis ko..sian sign lagi k :P

oyis
aah aku masak..tak masuk asik nak makan pizza ngan pasta jer

izzi
mmg cun ooo

orneyross
klu ko sampai sini bole la kite jalan2 ek

wanee
jgan ndak percaya..percaya laa..so bila mau mengkopi yap kwan seng nih :P

datang la sini..bole la kita mengkopi di bar at lugano :D